Varför så få inlägg?

Jag har fått många frågor om varför det är så få inlägg. Jag har inte riktigt vetat det själv, men efter att ha mött min mormor för första gången på nästan tre kvartal vet jag varför. En mormorsfri tillvaro ger mig inte tillräckligt mycket stoff.

Vi har alla varit med om tonvalsstyrda menyer när vi ringer till exempel till Telia. Då kan det låta något i stil med:
Gäller ditt ärende fast telefoni, tryck ett. Gäller ditt ärende bredband, tryck två - och så vidare. Min mormor är en kvinna som nog är van att lyda vad hon blir tillsagd, för när telefonrösten säger "tryck ett" trycker hon på ett. Även om hon inte ville prata om fast telefoni. Därför får hon aldrig reda på vad som kommer på nästa menyval.

Jag är nu på väg hem till Stockholm efter en trevlig skånevistelse. Snart börjar allvaret igen. Jag kan i alla fall trösta mig med att jag än så länge har en rätt bra solbränna. Någon som vet hur länge en solbränna sitter i?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0