(O)mognad

Läste, av oklar anledning, om chokladkalendrar på Alltombarn. En barndietist uttalar sig.

" Sedan gäller det att avgöra när barnet är tillräckligt moget för att förstå tjusningen med kalendern.
- Det är svårt att säga när barnet är moget, min egen nästan fyraåring är inte mogen än. Det krävs lite mognad för att förstå att det finns jättemånga goda godisar där inne, men jag får bara ta en idag."

Jag är så INTE mogen för det. Varför vänta med att äta upp de andra jättemånga goda godisarna? Har aldrig funkat och kommer aldrig att funka.

Kommentarer
Postat av: Sarke

Problemet är att de godisarna inte är jättegoda, de är äckliga.



På tal om föregående inlägg, finns det statistik som visar att det är osannolikt med 40-åriga oskulder? Jag håller det som mer sannolikt än osannolikt att sådana existerar i allas vår närhet och det är framförallt mer sannolikt än att man krympt barnen.

2008-11-28 @ 08:32:46
Postat av: Hamlet

Håller med dig till fullo om just de godisarna. Jag har för övrigt fått koll på mitt eget godisintag. Nu ligger det på under ett kilo per vecka.



Jag vet inte. Kanske kan vi fråga filmmakarna? Jag har bara sju år och knappt en månad kvar!

2008-12-01 @ 21:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0